روابط عمومی در سخنان مقام معظم رهبری حضرت آیتالله العظمی امام خامنهای: روابط عمومی بهترین نمایانگر اوضاع داخلی وزارتخانه از یک سو و از سوی دیگر منعکسکننده چگونگی مسایلی است که در آن نهاد میگذرد. سلامت یک دستگاه به اتصال اجزای آن و همنوایی و همسازی آنها ارتباط دارد. روابط عمومیها میتوانند فعالیت نهادها را ارزیابی و منعکس کنند و مشخصکننده روشها و نقصهای دستگاه مربوط خود باشند.
مقدمه
اهداف
الف ـ اطلاعرسانی
از خارج به مرکز: روابط عمومی موظف است در محیط پیرامون جستجو نماید و اخبار و اطلاعات مرتبط با مرکز (همچون همایشهای مرتبط با اهداف مرکز، رونمایی از نرمافزارهای مرتبط و...) را جمعآوری و سپس طبقهبندی نموده و به موقع به اطلاع ریاست مرکز برساند.
از مرکز به خارج: جمعآوری اخبار، اطلاعات، عملکردها، برنامهها و دیدگاههای مرکز و انتقال آن به مخاطبان از طریق ارتباطات جمعی و گروهی (همچون، بروشور، سایت مرکز، برگزاری همایشها و نمایشگاهها و...) از دیگر وظایف روابط عمومی مرکز است.
ب ـ تبلیغات
معرفی کلیت مرکز و دستآوردهای آن در سطح کشور (بلکه در سطح بینالمللی) از دیگر وظایف روابط عمومی است.
ابزاری که میتواند در این زمینه مفید واقع گردد رسانههایی از قبیل: تلویزیون، اینترنت، روزنامه، بروشور، پوستر، آرم، فیلمهای تبلیغی(كوتاه و بلند)، سخنرانی و انواع همایش میباشد.
کارهای انجام شده
همکاران این واحد
نکته: روابط عمومی مرکز، در طول روابط عمومی مؤسسه بوده و با توجه به مقررات مؤسسه درباره روابط عمومی به وظایف خود میپردازد.
تاریخ بهروزرسانی اطلاعات: 1397/7/16